Bataryalarla ilgili 5 kritik soru

Bataryalarla ilgili 5 kritik soru


SEAT S.A.’nın Avrupa'daki benzersiz bir batarya araştırma ve geliştirme laboratuvarı olan Test Center Energy'den bir uzman elektrikli otomobillerin olmazsa olmazı bataryalar hakkında en çok sorulan 5 soruyu yanıtladı

Bataryalar günümüzde kullandığımız neredeyse tüm elektronik eşyalarda yer alan önemli bileşenlerden biri. Video oyun konsollarında, laptoplarda ve artık otomobillerde de yer alıyor. Elektrikli ve hibrit araçların ana bileşenlerinden biri olmaları nedeniyle kullanıcılar bunların nasıl çalıştığını merak ediyor. SEAT S.A.'nın önde gelen batarya araştırma ve geliştirme laboratuvarı Test Center Energy’nin başındaki isim olan Francesc Sabate bataryalarla ilgili en çok sorulan soruları yanıtladı.

Bataryalar hangi materyallerden yapılmıştır?

“Volkswagen Grubunda kullandığımız teknoloji özellikle nikel, manganez ve kobalt (NMC) kimyasal bileşimi ile lityum iyon bazlı. Bu öğeler şarj işlemini kolaylaştıran minimum enerji depolama birimleri olan hücreleri oluşturuyor. Hücreler modüller halinde gruplandırılıp, kontrol elektroniği, soğutma sistemi ve muhafazalarla birlikte araca monte edilmeye hazır tamamlanmış bataryayı oluşturan paketler halinde düzenleniyor.”

Elektrikli ve hibrit batarya arasındaki fark nedir?

“Bu sorunun cevabı enerji depolama kapasitelerinde yatıyor. Elektrikli bir araçta hibritteki gibi içten yanmalı bir motor olmadığı için, aynı mesafeyi kat edebilmesi için bataryanın daha fazla kapasiteye sahip olması gerekiyor. Bu, daha fazla hücreye ihtiyaç duyduğu anlamına geliyor: Hibrit bir aracın bataryası yaklaşık 100 hücreye sahipken, elektrikli bir aracın bataryasında yaklaşık 300 hücre yer alıyor.”

 

Kullanım süresi ne kadar?

“İnsanların araçlarını nasıl kullandıklarına bağlı: kullanım sıklığı, maruz kaldığı sıcaklıklar ve şarj döngülerinin sayısı… Bizim otomobillerimize bakarsak, bataryaları tabi tuttuğumuz yoğun testler sayesinde minimum 160 bin kilometre veya 8 yıl garantili hizmet ömrü sağlayabiliyoruz. Test süreci zorlu iklim koşullarını ve bataryaların sınırlarını sürekli olarak zorlayan kullanım modlarını içeriyor.”

Kullanım ömürleri ne kadar uzatılabilir?

“Püf noktası aracı mümkün olan en iyi durumda tutmak. Hızlı şarj sayısının en aza indirilmesini öneriyoruz, çünkü böyle yapılması batarya sıcaklığının çok yükselmesini önlüyor. Şarj düzeyinin yüzde 40 ile yüzde 80 arasında tutulması, akü ömrünün minimum garanti kriterlerinin ötesine geçmesine de yardımcı oluyor.”

 

İkinci bir kullanım ömürleri var mıdır?

“Elektrikli araçlar 160 bin kilometreye ulaştığında veya 8 yıl sonra batarya, kapasitesinin yaklaşık yüzde 80'i düzeyinde çalışmaya devam eder. Bu, aracın günlük kullanımında daha kısa bir menzille karşılaşabileceğimiz ve dolayısıyla uzun mesafelerde aracı şarj ettikten sonra seyahat edebileceğimiz anlamına geliyor,” diyor. “Ancak, bu yüzde 80'lik kapasite, statik enerji depolama gibi daha az güç gerektiren diğer uygulamalar için de kullanılabilir olduğundan bataryanın artık kullanılabilir olmadığı anlamına gelmez. Bu yeni işlev, kullanım ömrünü uzatmak için tek bir bataryanın yeniden kullanılabilmesini sağlar.”

Price List Fiyat Listesi

Fiyat Listesi

Bilgi Al Bilgi Al

Bilgi Al

Calendar Online Servis Randevusu

Online Servis Randevusu

Mobile SEAT Online Mobil

SEAT Online Mobil

Find a dealer Yetkili Satıcı ve Servisler

Yetkil Satıcı ve Servisler