SEAT S.A.’nın benzersiz batarya merkezi

EAT S.A.’nın batarya araştırma ve geliştirme merkezi Test Center Energy, markanın elektrikli mobilite vaadinde önemli bir adım.

SEAT S.A., 2021 yılında elektrikli ve plug-in hibrit araçlar için kurduğu batarya araştırma ve geliştirme merkezi Test Center Energy (TCE) ile markanın elektrikli mobilite vaadinde de önemli bir adımı temsil ediyor. Bu merkez bataryalar üzerinde yılda 6 bine yakın analiz gerçekleştiriyor. İşte Avrupa’nın önemli batarya AR-Ge merkezinden öne çıkan başlıklar…

Yıllık 6 bine kadar analiz

Test Center Energy, yılda 6 bin adede kadar tam yüksek gerilim sistem testi (batarya, yük, güvenlik) gerçekleştirme kapasitesine sahip. SEAT S.A. Elektrik ve Elektronik Bölümü Başkanı Josep Bons, “Bu merkez, sürdürülebilir mobilite için çözümler geliştirme konusunda kendimizi bir referans noktası olarak konumlandırmamıza olanak sağlıyor,” dedi. Merkezin 1.500 metrekarelik alanı; CUPRA, SEAT ve SEAT MÓ ile diğer Volkswagen Grubu markaları için elektrikli ve hibrit araçların güç sistemlerinin performansını geliştirmek ve test etmek için kullanılıyor. Merkez, faaliyetleri yılın 365 günü, günün 24 saati kesintisiz olarak devam ettiriyor.

 

Tam güçte çalışan 350 haneye benzer nitelikte

Bu merkezin test kapasitesi oldukça yüksek. TCE Başkanı Francesc Sabaté, "350 hanenin tüm cihazları aynı anda bağlıyken veya aynı anda şarj olan 100 binden fazla cep telefonunun tüketeceği 1,3 megavatlık test kapasitesine sahibiz” diyor. Tesiste Sabaté ile birlikte 25'ten fazla kalifiye profesyonel çalışıyor.

5 farklı iklimlendirme odası

TCE'de; hızlı ve yavaş sürüş simülasyonları, farklı eğimler veya yol yüzeyleri ve ayrıca farklı hava koşulları da dahil olmak üzere bir bataryanın karşılaşabileceği her türlü durum yeniden oluşturuluyor. Sabate, “Bu şekilde bataryalarımızı sınırlarına kadar zorluyoruz. Bu durum kullanım ömürleri boyunca her koşulda kusursuz çalışmalarını garanti etmemizi sağlıyor” dedi.

 

-25ºC’den +55ºC’ye

Bataryalar, iklimlendirme odalarında 80 santigrat dereceye kadar farklılık gösterebilen aşırı sıcaklıklara maruz kalıyor. Sabate konuyla ilgili şunları söylüyor, “Hibrit ve elektrikli araçlarımız dünyanın her yerinde satılıyor. Bu testlerle bataryaların Meksika gibi sıcak bölgelerde ve İsveç gibi kışın sıcaklıkların sıfır derecenin çok altına düştüğü soğuk ülkelerde mükemmel şekilde çalışacağını tespit ediyoruz.”

17 bin 500 saat test

 

Yüksek performans için her bir batarya ortalama 17 bin 500 saatten fazla teste tabi tutuluyor. Sabaté, “Hücrelerin tüm parametreleri ve bir bütün olarak batarya gerçek zamanlı izlenerek, farklı sıcaklık profillerinde bataryalara çoklu şarj ve deşarj döngüleri uygulanıyor” diyor. Bugün MEB (elektrikli) ve MQB (hibrit) platformlarının bataryaların yanı sıra elektrikli araçlarda kullanılan farklı şarj cihazları üzerine odaklanılıyor. Bataryalar sadece tek tek değil, araçlara entegre edildikten sonra da analiz ediliyor. Sabaté, “Ortalamada tek bir proje için toplam 900 statik test ve 2 bin 500 dinamik test gerçekleştiriliyor” diye konuştu.  

120 güneş paneli

Test Center Energy, elektrifikasyon ve tasarımın teşvik edilmesinde her anlamda sürdürülebilirliğe olan bağlılığı temsil ediyor. İnşasında kullanılan sistemler sayesinde Merkez, enerji verimliliği ve sürdürülebilir tasarımda lider bir tesis olarak LEED® sertifikası almış. Çatısında bulunan 120 güneş paneli ayda 39 ton CO2 tasarrufu sağlıyor. Ayrıca, dış ışığı verimli kullanma adına cephesinde hareket eden 95 dinamik panjur sayesinde iç mekan sıcaklığı kendi kendini düzenleyebiliyor.

Price List Fiyat Listesi

Fiyat Listesi

Bilgi Al Bilgi Al

Bilgi Al

Calendar Online Servis Randevusu

Online Servis Randevusu

Mobile SEAT Online Mobil

SEAT Online Mobil

Find a dealer Yetkili Satıcı ve Servisler

Yetkil Satıcı ve Servisler