SEAT-VERİMLİLİĞİ TEST ETMENİN YENİ YOLU

VERİMLİLİĞİ TEST ETMENİN YENİ YOLU

WLTP

1997’den beri kullanılan NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Çevirimi) prosedürünün yerini alan WLTP (Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü), otomobillerin emisyon standartlarını ölçmek için yeni bir yöntemdir.

Her zaman temiz bir çevre anlayışıyla yola çıkan SEAT, yeni küresel emisyon standardı WLTP’ye olan bağlılığını kanıtladı. 

ÖLÇÜM PARAMETRELERİ

Testleri etkileyen üç ana faktör

SEAT-ÖLÇÜM PARAMETRELERİ

ÖLÇÜM PARAMETRELERİ

SEAT-AERODİNAMİK YAPI

AERODİNAMİK YAPI

Bir aracın hava direnci ne kadar yüksekse, yakıt ihtiyacı da o kadar yüksektir. Araç ne kadar aerodinamikse, hava direnci o kadar düşüktür. Bir aracın aerodinamik yapısındaki en ufak bir değişiklik bile, uzun vadeli verimliliğinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

SEAT-LASTİK YUVARLANMA DİRENCİ

LASTİK YUVARLANMA DİRENCİ

Sürüş sırasında, yuvarlanma direnci lastik deformasyonu yoluyla verimliliği düşürür. Bu nedenle mümkün olduğunca verimli lastikler tasarlanması önemlidir.

SEAT-AĞIRLIK

AĞIRLIK

Ağır şeylerin hareket ettirilmesi için daha fazla enerji gerekir. Yani bir araç ne kadar hafifse, hareket etmek için o kadar az yakıt kullanır. Daha az yakıt kullanan araç, daha verimlidir. Hafiflik, verimlilikle eşdeğerdir ve aynı zamanda aracın direksiyon hakimiyetini iyileştirir.  

WLTP GERÇEKLERİ

Bunları biliyor muydunuz?

  • Daha gerçekçi sürüş döngüsü

    Daha gerçekçi sürüş döngüsü

  • Hassas araç ayarları ve analizi

    Hassas araç ayarları ve analizi

  • Opsiyonel donanım hesapları

    Opsiyonel donanım hesapları

  • Daha hassas sıcaklık

    Daha hassas sıcaklık

Bu testlerin dünyanın dört bir yanında birçok farklı şekilde uygulanabiliyor olması, otomobil endüstrisindeki en büyük değişimlerden biridir.

NEDC İLE WLTP ARASINDAKİ FARKLAR

Yeni standart nasıl görünür?

  NEDC WLTP
AB için zaman çizelgesi 17/08/1998 09/2017 yeni motor onayları (09/2018 tüm araçlar)
Opsiyonel donanım Dikkate alınmıyor Dikkate alınıyor (aerodinamik özellikler, lastik yuvarlanma direnci, ağırlık)
Kullanım koşulları  Şehir İçi / Şehir Dışı Sürüş  Düşük / Orta / Yüksek / Ekstra Yüksek Motor Gücü
Süre / Mesafe  20 dk / 11 km 30 dk / 23 km
Hız 120 km/h maksimum | 34 km/h ortalama 131 km/h maksimum | 47 km/h ortalama
Rölanti süresi  %25  %13
Hızlanma  1,04 m/s2 maksimum | 0,50 m/s2 ortalama  1,58 m/s2 maksimum | 0,39 m/s2 ortalama

 

WLTP (Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araçlar İçin Test Prosedürleri) yasal uyarı metni için tıklayınız.